Ut på tur nr.4.... 23.2.17

turen til Montana Tersa.

1. Ny rekord ! I dag har Marit Kjøge Jansson og jeg hatt med oss 65 glade turgjengere ut på tur på Lanzarote i regi av Nordisk Forening.Vi gikk rundt Montana Tersa i deilig vær. Var innom et par ruiner. Bare 5 km denne gang, men en fornøyd gjeng , hvor de fleste ikke hadde vært i dette området tidligere.

ut på tur...aldri sur...

Torsdag 23 februar kl.11.00 er det klart for vinterens fjerde tur i regi av Nordisk Forening. Denne gang skal vi gå i et helt nytt område. Vi skal gå rundt Montana Tersa som ligger mellom Montana Blanca og Conil. Det blir en "ruin-tur".  Vi starter ved en stor ruin og går innom to ruiner til. Turen er ikke mer enn ca 5 km lang, den er forholdsvis lettgått. Vi går på grusveier og grusstier, og etterhvert kan vi nyte den fantastiske utsikten over hele Tias og Puerto del Carmen.

Vi har også plukket ut et hyggelig sted for spisepausen, der vi sitter og nyter utsikten.

Som vanlig vil det bli litt info fra Marit før vi starter turen. Vi håper på god deltagelse også denne gang.

Hvordan finner man fram?

Fra Puerto del Carmen kjører man opp til Macher, og videre LZ 502 over Asomada til LZ 30, har tar man til høyre og kjører mot Masdache, før Masdache står til et skilt til Conil, ta til høyre her inn på vei LZ 503 ca 400 m så til venstre, 500 meter, så til høyre 500 m og da er vi på møteplassen.

Fra Playa Blanca kjører man inn på LZ 30 ved Uga og kjører mot Masdache og følger samme anvisning som for dem som kommer fra Puerto del Carmen