Litt om sesongstart høsten 2022

Fin kveld med Quiz og glade vinnere.

Oktober 2022

I Norge er en sommer over, og vi går inn i den første høstmåneden , oktober.                                                                                                 Sommerværet i Norge er veldig variabelt, og Vestlandet er vel kanskje den del av landet som har hatt mest "regn og ruskevær", så nå er det ekstra deilig å "sette nasen mot syd", og oppleve høstens gode dager på Lanzarote. Selv om det har vært noen gode regnbyger her og, så er de så inderlig etterlengtet her. Det er bare å gå ut å danse og svinge seg i regnet. Husk uten regnet, får vi ingen vakker regnbue!

1. oktober er rett rundt neste sving, og Nordisk forening på Lanzarote åpner for høstsesongen, og den varer til 1. april. Etter 2 år med Pandemi og vanskelig å drive en forening i "normale" former, håper vi at denne høsten kan ta oss tilbake til den gode sesongen vi avsluttet tidlig i mars 2020, der vi alle ble beordret hjem til Norge, og alt det som fulgte med , som skulle prege de neste to årene.

Det har vært en spesiell situasjon i to år, og vi har drevet med litt aktiviteter så langt det var lovlig og mulig. Mange venter på at vi skal starte opp og gjennomføre aktiviteter som før; ja, vi kommer igang, men vær så snill å ha litt tålmodighet med oss. Vi driver med et redusert styre, og etter endel sykdom, så kommer styremedlemmene nedover litt etter hvert i høst. Men det vi har klart i disse to årene, står det respekt av.

1. Vi starter opp med Quiz Tirsdag 25.10. kl 19.00 på Las Vistas. Morten og Eva er klare med fine spørsmål, som du har svarene på :)

2. Vi har planlagt et Medlemsmøte i slutten/midten av november, når styret er på plass. Mer info kommer.

3. Vi hadde planlagt en tur i høst, men det har vært vanskelig å planlegge. Sjømannskirken har klar en tur, og inviterer Nordisk forening til å være med. Datoen er Fredag 4. nov. som blir en halvdagstur til Teguise. Mer info kommerfra kirken.

4. Terje Nøttveit og Laila er klar med sine fine gåturer rundtom på Lanzarote. Det er som vanlig annenhver torsdag i høst- og vintersesongen. Oppstartdato kommer snart.

5. Vi minner om kontingenten for 2022, som er forfalt. Mange betalte på nyåret, men hvis du ikke har betalt for 2022, så kan du betale nå og utover i oktober/november.

Vi sender normalt ikke ut "purring" på medlemsavgiften, men en liten påminnelse her.

Du kan betale inn på vår norske bankkonto nr. i DnB 1225.60.79044 (NB.nytt bankkontonr. det gamle nr skal ikke brukes.) Kontigenten er fortsatt 200 n.kr / 20€ .

Eller du kan betale til oss , der vi befinner oss, på Las Vistas , onsdag ved lunsj, eller fredag fra 18.30-19.30.

6. Hesteskokasting.  Som vi skrev i info i vår , trenger vi hjelp av noen til å styre Hesteskokastingen på Stranda ved Fariones hver mandag        kl. 12.00. Og vi håper å starte opp i november.

Sitat fra info i mars 2022.

Hesteskokastingen. Et positivt og populært tiltak. Mange savner nok dette, men med restriksjoner som har vært nå, så har det vært umulig å gjennomføre dette.     Driftsgruppa for hesteskokastingen, som har vært en selvstendig undergruppe av Nordisk forening siden 2017, har nå avsluttet sitt engasjement med hesteskokasting, og har «kastet ballen (hesteskoen)» tilbake til oss.  Siden det var Nordisk forening som startet med hesteskokasting i 2010/ 2011, er det helt normalt at vi overtar driften av hesteskokastingen, men med noen kriterier.      Vi trenger noen frivillige til å drive denne gruppen. Styret har ingen mulighet til å drive denne gruppen i praksis, og søker ette frivillige, som gjerne kan gå på rundgang, men trenger en ansvarlig. Vi håper at noen av de som har hesteskokasting som høyt prioritert kan hjelpe oss i denne situasjonen. Vi skal nok klare dette! Planen er å starte opp i slutten av oktober 2022, samme sted, samme tid,  når alt er på plass.

Tusen takk for alt arbeid som er lagt ned i denne fine og populære aktiviteten, og takk til ivrige deltakere, og en stor og spesiell takk til styret som har stått på for å få dette til!

Vi vil med dette ønske medlemmer og ikke-medlemmer vel møtt til våre aktiviteter denne høsten, som vi håper å ta opp igjen den gode trenden fra januar- mars 2020

Tusen takk for at du fortsatt støtter Nordisk forening Lanzarote.

Om vi ikke starter opp med noe aktiviteter før etter 20.10, så er du velkommen til å ta kontakt med oss. Kom gjerne med tips og ideer. Vi tar imot med takk.

Med vennlig hilsen Styret i Nordisk forening

www.nordiskforeninglanzarote.com

nordiskforeninglanzarote@gmail.com

leder, Liv Jensine Gundersen

1. oktober 2022

Anne Lise Viker | Svar 01.10.2022 11.14

Det er så hyggelig å kunne følge litt med på hva som hender på øya jeg er så glad i. Selv om jeg begynner å bli litt gammel- er ikke håpet om et nytt besøk helt

Leif Thuland | Svar 01.10.2022 08.17

Kjekt å kunne komme i gang og på nytt møtes.

Kjekt å kunne komme i gang og på nytt møtes.