Medlemsinfo 2022

hva skjer fremover....

Medlemsbrev  februar/ mars 2022

Etter 2 år med Pandemi, velger vi å se lyst på neste sesong, høst 2022 😊

Vi har hatt styremøte igjen med redusert styre, men viktige avgjørelser er tatt. Etter 2 år med lite aktiviteter, er vi svært glade for alle betalende medlemmer i denne perioden; vi har klart å holde «hodet over vann», og klart våre forefallende utgifter og opprettholdt våre gaver til trengende på Lanzarote.

Nå er vi godt inne i februar, snart mars, og medlemstallet stiger, med både «gamle» og nye medlemmer. Tusen takk for at du støtter Nordisk forening, og vi kan fortsette med våre gode og positive aktiviteter. Vi har til nå dette året passert 60 medlemmer, som er veldig bra.

Vi har endelig kommet i gang med Qiuz og turer, som har vært svært positive opplevelser. Den første Quiz-kvelden startet med 45 deltakere, og vi fortsetter med Quiz frem til 15.3. Husk nytt klokkeslett kl.19.00 på Restaurante Las Vistas.   Takk til Morten og Eva som gjør denne flotte jobben for oss!                   «Hva er vel livet uten Quiz…?»

Turer. Terje Nøttveit, som turgeneral, har tatt oss med på fine turer ut i Lanzarotes vakre landskap, og turene fortsetter til 10.mars, som blir den siste i vintersesongen. Det har vært en utfordring å få med alle som vil på tur, pga. situasjonen i billeie-markedet. Håper dette blir enklere til høsten og vi kan tilby skyss til flere.

Det har vært en spesiell situasjon disse to årene, som har vært utenfor vår kontroll. Så vi har gjort vedtak å gå for: Det er vanskelig å gjennomføre årsmøte dette året. Derfor har vi bestemt å ha et medlems-/ orienteringsmøte i november. Da blir det planlagt Årsmøte i februar 2023. Da er vi i rute som før Pandemien.

Hesteskokastingen. Et positivt og populært tiltak. Mange savner nok dette, men med restriksjoner som har vært nå, så har det vært umulig å gjennomføre dette.     Driftsgruppa for hesteskokastingen, som har vært en selvstendig undergruppe av Nordisk forening siden 2017, har nå avsluttet sitt engasjement med hesteskokasting, og har «kastet ballen (hesteskoen)» tilbake til oss.  Siden det var Nordisk forening som startet med hesteskokasting i 2010/ 2011, er det helt normalt at vi overtar driften av hesteskokastingen, men med noen kriterier.      Vi trenger noen frivillige til å drive denne gruppen. Styret har ingen mulighet til å drive denne gruppen i praksis, og søker ette frivillige, som gjerne kan gå på rundgang, men trenger en ansvarlig. Vi håper at noen av de som har hesteskokasting som høyt prioritert kan hjelpe oss i denne situasjonen. Vi skal nok klare dette! Planen er å starte opp i slutten av oktober 2022, samme sted, samme tid,  når alt er på plass.

Tusen takk for alt arbeid som er lagt ned i denne fine og populære aktiviteten, og takk til ivrige deltakere, og en stor og spesiell takk til styret som har stått på for å få dette til!

Andre aktiviteter er utsatt til høsten, der vi prøver å få til en busstur, sammen med Sjømannskirken. Vi har også en oppsatt fest som står på vent… Tiden vil vise 😊

Vil også med dette minne om at kontingenten for 2022 kan innbetales på                                          konto i DnB 1225.60.79044 . 200 nkr. Og til oss her. 20 € pr. person.                                                     Det blir ikke sendtut purring til hver enkelt.

Vil med dette ønske alle en fortsatt flott vår, enten du er i Norden eller på nydelige Lanzarote.

Vennlig hilsen styret i Nordisk forening,

Liv Jensine Gundersen