Vi starter opp ....

Vinterbilde 2021.... her skulle vi gjerne gått på tur...

Aktiviteter fra 1. november , fortsatt Koronatid med litt restriksjoner

Endelig ser det ut for at vi kan starte opp med noen aktiviteter, og det er godt å se kjente og kjære folk på øya igjen. Velkommen tilbake!

Mye ligger klar og venter på oppstart, og vi har endelig hatt vårt første styremøte med flertall i styret. Det var godt å komme sammen igjen, ikke bare digitale møter...

Som annonsert tidligere, starter vi opp med QUIZ tirsdag 2.11. kl.20 00 på Las Vistas, og fortsetter hver tirsdag utover mot desember... Velkommen til Quiz, med litt restriksjoner.

Vår første gåtur starter TORSDAG 4.11. Turen går til Soo, og vi kjører i egne biler. Se tidligere annonsering av denne turen. Terje Nøttveit er vår trofaste turleder og tar oss med på flotte turer annenhver torsdag utover høsten og vinteren, og vi gleder oss til disse fine turene, som er for alle; Lette å gå og ikke så lange.

Datoer for høstens turer er torsdager:  4.11. , 18.11. , 2.12. 16.12. Info kommer etterhvert.

26.11. har vi på planlegging en felles tur med Sjømannskirken, der vi skal ut å smake på deilig vin og spise en god lunsj. Vi kjører med egne biler. Mer info kommer om kort tid.

Fra januar kommer vi med nytt program , der mye skal skje utover vinteren. Vi håper på at vi skal holde oss på det nivået vi er nå når det gjelder Koronaen, eller helst ønskelig på nivå 0 . men enn så lenge så forholder vi oss til de regler og restriksjoner som gjelder nå. Vasking med sprit, bruk munnbind og avstand til folk.

Koronatid.  Det har vært liten aktivitet det siste 1 1/2 året, da vi akkurat hadde avsluttet sesongen mars 2020 og alle ble beordret hjem til Norge på kort varsel. Vi i Nordisk forening kunne desverre ikke gjøre noe mer. Og ingen tok heller kontakt med oss. Det er til syvende og sist UD og Reiseselskapene som har det fulle ansvaret for å få folk hjem til Norge. Vi beklager på det sterkeste hvis noen har tenkt at det er Nordisk forening sin oppgave å få folk hjem til Norge. Vi måtte bare reise som vi ble bedt om og tenkte heller ikke tanken... Beklager på det sterkeste.

Kontingenten. Noen har faktisk betalt kontingenten , tross alt, og tusen takk for det!  Vi har prøvd å holde hjulene i sving både høst 2020 og vinter 2021, med små aktiviteter, men utgifter slipper vi ikke unna.

Nå er vi snart inne i et nytt år 2022, og nytt forfall, og det blir ikke sendt ut varsel til hver enkelt. Du kan betale fra nå og utover til oss når vi er på Las Vistas, eller betale til vår Norske bank konto nr. NB nytt kontonr. 1225. 60. 79044

Vi har hatt litt problemer med den norske bankkonto pga "Lov om hvitvasking av penger" som gjelder både i Norge og Spania. Det har vært en lang prosess angående dette, men nå har vi fått ordnet dette og kjører med nytt kontonr. Derfor har det vært litt bytting av kontonr.

Vi har desverre ikke Vipps på denne konto. Betaler du nå, så gjelder kontingenten for både dette året og neste år .                                                                                                    Tusen takk for at du fortsatt støtter Nordisk forening Lanzarote 🙂

Det er bestemt på Årsmøtet 2020 at avgift for Turer og Qiuz skal være 1€ for medlemmer og 2€ for ikke medlemmer. Da er du med på vinlotteri på nydelig Lanzarotevin 🙂

Kom gjerne med tips og ideer på ting og tang som vi kan gjøre 🙂

Ha en strålende høstsesong på Lanzarote.

Vennlig styret i Nordisk forening

Liv Jensine Gundersen , leder.