På tur blant vulkaner, ved Tinajo.

parkeringsplassen er lett å finne på høgre side av veien.

ut på tur blant vulkaner, Montana Colorada og så videre.

Torsdag 21 februar drar Marit og Terje i gang en ny gåtur for Nordisk Forening. Denne gang skal vi inn blant vulkanene. Vi skal møtes ved Montana Colorada i Tinajo kommune. Vi skal først gå rundt halve «Colorada», da passerer vi blant annet den store steinen som ble slynget ut av vulkanen for omkring 300 år siden,

Deretter går vi videre inn i terrenget på gode stier og grusveier rundt en ny vulkan. På veien har vi rastet ute i terrenget.

Etterhvert passerer vi en liten grav, eller minneplass over mann som ble 80 år, og som ganske sikkert hadde sitt virke i dette område.

Vi fortsetter tilbake til Montana Colorada og går videre rundt resten av den vulkanen.

Løypa er flat, men som vanlig anbefaler vi gode sko, ikke sandaler. Tilsammen skal vi gå vel 7 km. Vi er oppe på vel 300 meters høyde i dette område så det kan blåse litt. Husk mat og drikke.

Hvordan finner vi fram til startstedet ?

Det er enkelt. Fra Puerto del Carmen kjører man opp til Macher, videre opp LZ 502 over Asomada, når man kommer ned til LZ 30 tar man til høyre , kjører 700 meter og tar til venstre, skilt mot Tinjao på LZ 56. Kjør da 2 1/2 km og det er en stor P plass på høyre side av veien.

Fra Playa Blanca, kjør opp til Uga og inn på LZ 30 og kjør til avkjøringen til Tinjao ta til venstre og kjør 2,5 km. P plass på høyre side

Her møtes vi. Turen starter kl.11.00. Vel møtt.

Det er så hyggelig å kunne følge litt med på hva som hender på øya jeg er så glad i. Selv om jeg begynner å bli litt gammel- er ikke håpet om et nytt besøk helt

Kjekt å kunne komme i gang og på nytt møtes.