Ut på tur til Yaiza og deromkring...

En flott tur ....

I dag hadde Marit og jeg med 42 glade vandrere på tur i regi av Nordisk Forening fra Yaiza inn i nasjonalparken i Timafaya, 6 km i deilig vær, og bare hyggelige mennesker.

Terje

Ut på tur...aldri sur..

Torsdag 26 januar kl.11.00 er det klart for en ny tur i regi av Nordisk Forening. Denne gang skal vi gå fra Yaiza og innover i Nasjonalparken. Turen blir på knappe 6 km, og vi skal starte ved den nordligste undergangen under LZ 2. Det er en flat løype der vi går inn til en bom hvor det ikke er lov å gå lenger. Der tar vi spisepause, før vi går tilbake igjen. Underlaget er grei grusvei, men gode sko anbefales.

Fremmøteplassen

Fra Puerto del Carmen kjører vi gjennom Yaiza by, og ned til idrettsplassen ( ser de høye mastene på høyre side), kjør inn før idrettsplassen til høyre og følg veien 2-300 meter og så til høyre igjen, deretter  ca 1 1/2 km rett frem til den andre undergangen under LZ 2 .

Fra Playa Blanca kjører mann inn i Yaiza og tar til venstre etter idrettsbanen og følger beskrivelsen over.

Vi håper på en ny fin tur i regi av Nordisk Forening, og håper på godt fremmøte i den lettgåtte løypa. Sist var vi 38 deltagere, denne gang blir det kanskje flere.

Turledere

I går | 14:10