Ut på tur til San Bartolome og Monte Mina.

oppover går det....

tur til Monta Mina

I dag var det femte å siste turen for sesongen som turledere for Marit Kjøge Jansson og meg her på Lanzarote. Vi hadde med oss 42 turgjengere i dag. Tilsammen på de fem turene har vi hatt 244 deltagere.
I dag var det 30 grader da vi startet og vi skulle opp på toppen av Monte Mina, opp 233 høydemeter i varmen. Det var 31 grader da vi kom ned igjen. Men det gikk bra og fra toppen hadde vi utsyn over hele øya.
Nå er det bare å glede seg til neste sesong.

Tur nr 5. 9. mars 2017

Tur nr. 5 mars 2017 til MONTE MINA.

Torsdag 9 mars kl.11.00 er det klart for sesongens femte og siste tur i regi av Nordisk Forening. Denne gang skal vi opp på Monte Mina like ved San Bartelome. Monte Mina er toppen ved San Bartelome med alle mastene. Her i 444 meters høyde har vi utsyn over hele Lanzarote, det er et mektig syn.

Turen er ikke så anstrengende som den kan se ut, det er slakk oppover , og alle som har vært med på de tidligere turene klarer også denne turen.

Som vanlig tar vi med mat og drikke som vi inntar på toppen. Det er ren fin grusvei hele veien opp. Tilsammen skal vi gå 5 km.

Hvordan finner vi fram til møtestedet ?

Fra Puerto del Carmen kjører vi til Playa Honda og tar vei LZ 301 opp til San Bartelome, når vi kommer opp til rundkjøringen der bebyggelsen starter, står det et skilt inn til høyre til Monte Mina, kjør ca 800 m på den grusveien, der skal vi møtes.

Kommer man fra Playa Blanca kjører man LZ 30 frem til rundkjøringen ved El Campesino, ta til høyre her inn på LZ 20 og kjør gjennom San Bartelome, i rundkjøringen der bebyggelsen slutter kjør nesten helt rundt i rundkjøringen , og inn til høyre, det står skilt til Monte Mina inn til høyre, kjør 800 meter på grusveien. Der skal vi møtes.

Håper riktig mange blir med denne gangen også.

Turledere

I går | 14:10