Ut på tur TORSDAG 11. januar 2018 Tabayesco

og turen går til Tabayesco...

61 glade vandrere møtte opp for å går turen til Tabayesco og den lille baren der som vi skulle spise lunsj og ha en pause. Pallene var fint dandert i uteområdet, og inne en liten koselig kafe. Maten ventet på ca 40, og overraskelsen var stor da vi var 60 som møtte opp! Men mat ble det til alle, og det var en fin lunsjtid ute på Euro-pallene med bord og benker. Turen var godt opplagt av våre turledere, Marit og Terje Jansson, som også fortalde litt historie fra området ved Mala og Tabayesco. Etter måltidet gikk turen tilbake, 3 km. til parkeringen.

Her skal alle vente til alle  er kommet i "mål", så ingen blir glemt... og vinflaska kan trekkes der og da. Dette er en mening med, Trygghet for alle turdeltakere, ikke alle går like fort og det må respekteres. Det ble bestemt på medlemsmøtet i nov, og vedtatt på styremøte i nov.; hver betaler 1€ og er med på vinlotteri, som vi gjør på hesteskokastingen og Quiz, for å dekke inn utgifter med å arrangere turer.

Tusen takk til Marit og Terje for en fin tur! vi gleder oss allerede til neste tur, som går torsdag 25.januar. mer informasjon kommer etterhvert...

og turen går til Tabayesco torsdag 11. januar kl.11.00

Vi skal gå til Tabayesco

Torsdag 11 januar kl.11.00 er det sesongstart for turene i regi av Nordisk Forening. Denne gang er målet Tabayesco, en liten by nord på øya, som Marit og Terje vil ta dere med til.

Møtestedet finner man på følgende måte, fra Puerto de Carmen kjører man veien mot Orzola LZ 1, når man kommer til avkjøringen til Mala svinger man av her mot Mala kjører 150 m til rundkjøringen kjør 3/4 rundt den og under LZ 1, rett gjennom neste rundkjøring og 100 m, der skal vi parkere. Fra Carmen tar det ca 1/2 time å kjøre hit.

Fra Playa Blanca blir det litt lenger, men følg samme beskrivelse på LZ 1.

Det er lagt opp til en tur på ca 6 km tilsammen, det er ca 3 km hver vei. Løypa er flat og vi går på en grusvei for det meste .

Tabayesco har en liten orginal kafé/restaurant . Vi går til kafeen, her har vi bestilt mat og drikke til alle. Vi får ferske rundstykker, ost, skinke, frukt , kaffe og juice.

Så denne gang behøver man ikke ta med mat, kanskje bare litt vann.

Dette er et helt genuint sted som svært få har vært før. Svært originalt. Vi betale 6 euro hver for serveringen. Tror dette blir en opplevelse i seg selv.

Deretter går vi samme vei tilbake til bilene.

Håper riktig mange har anledning til å være med.

Husk 1 € og du er med i vinlotteriet! P.s. Har du ikke bil selv, spør om noen har plass i bilen....

Turledere våren 2018 er Marit og Terje Jansson

Vel møtt til årets første tur i Nordisk Forenings regi.

Styret.

Det som en gang var har mottatt 12